2 6 opacity
  • Slideshow
  • Slideshow
  • Slideshow
  • Slideshow
  • Slideshow
  • Slideshow
  • Slideshow

Vanliga frågor & svar

kram31. Kan jag få hjälp med juridiska frågor, samt kontakter med myndigheter i frågor rörande personlig assistans?
Ja, vi vet att det dyker upp många frågor när du söker personlig assistans, och därför hjälper vi dig självklart med dessa frågor.

Vi  hjälper även till med frågor som rör antalet timmar i veckan som ni är berättigade till hjälp. Dessa kontakter för vi med  försäkringskassan och kommunen.

Vi kontaktar även Landstinget för rehabilitering om det skulle behövas?

2. Hur blir jag kund hos er?
Kontakta oss så kommer vi överens om när vi kan träffas och prata igenom din situation. Vad du behöver eller skulle vilja förbättra/förändra.

Utifrån dina önskemål får du ett förslag av oss och kan sedan i lugn och ro bestämma hur du vill gå vidare. Om du vill tala med några av våra nuvarande kunder så förmedlar vi gärna den kontakten.

När du bestämt dig för att bli kund hos oss så kan vi börja arbeta med att uppnå dina önskemål.

3. Vilken utbildning har personalen? 
Alla våra medarbetare har gedigen erfarenhet inom yrket. Detta för att ge dig som kund ett så självständigt och oberoende liv som möjligt.

4. Har jag en egen kontaktperson hos er?
Ja, hos oss får du din egen kontaktperson. Som kund hos oss får du även ett journummer att ringa till vid akuta ärenden.

5. Kan jag byta personal?
Ja, självklart. Vi vill gärna att du berättar för oss när vi inte har gjort ett bra arbete, så att vi kan bli bättre.

6. Hur ser era standardavtal med kund ut?
Här hittar du exempel på vårat standardavtal.

KONTAKT

Telefon: 08-562 976 00

POSTADRESS

Sollentunavägen 63
191 40 Sollentuna

Orgnr: 556833-7447